سخنگوی سازمان انتقال خون کشور به ایلنا خبر داد:

توزیع ۲۶۸۹۹۰ واحد خونی بین بیمارستان‌ها/ افزایش ۲.۲ درصدی سهم زنان در اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از توزیع ۲۶۸۹۹۰ واحد خون و فرآورده‌های آن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زنان آگاه (آوانا)، «بشیر حاجی بیگی» سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: در فروردین سال جاری، ۱۳۸ هزار و ۴۶۵ واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است. بیشترین میزان اهدای خون در کشور مربوط به گروه O مثبت بوده است که ۳۵ درصد خون اهدائی را شامل می‌شود.

حاجی بیگی تصریح کرد: بالطبع کمترین میزان اهدا مربوط به خون AB منفی است، تنها ۱ درصد از گروه‌های خونی اهدا شده مربوط به این گروه خونی است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان اهدای خون در ماه مذکور، مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده است، گفت: همچنین استان‌های بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی میزان رشد اهدای خون بیشتری نسبت به فروردین ماه سال گذشته داشته‌اند. همچنین در فروردین ماه امسال، رشد ۲.۲ درصدی اهدای خون توسط بانوان را شاهد بودیم.

حاجی بیگی بیان کرد: زنان در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان استقبال بیشتری از اهدای خون داشته اند، به طوری که شاهد رشد ۶ درصدی اهدای خون در این استان‌ها و توسط زنان بودیم.

وی با تاکید بر اینکه خون نیاز روزمره و همیشگی کشور است، بیان کرد: در فروردین سال ۹۹، ۱۷۷ هزار و ۶۳ نفر برای اهدای خون به مراکز کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۸ هزارو ۴۶۵ نفر خون اهدا کردند که منجر به تامین همین تعداد واحد خون شد، همچنین از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۰۵ نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد: در ماه گذشته، ۲۶۸ هزار و ۹۹۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی آن بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد.