از رتبه اول خوزستان در بحث زنان سرپرست خانوار تا وضعیت بد استان در مقوله طلاق

به گزارش آوانا به نقل از فارس استاندار خوزستان با اشاره به رتبه اول استان در بحث زنان سرپرست خانوار گفت: خوزستان بیشترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دارد؛ به‌نوعی توزیع ثروت مناسب نیست و فاصله طبقاتی در استان جدی است.
غلام‌رضا شریعتی در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در سال ۹۳ جز استان‌هایی بودیم که کمترین احساس ایرانی بودن را داشتیم اما در سال ۹۶ بیشترین احساس ایرانی بودن را داشتیم.
وی با اشاره به رتبه اول استان در بحث زنان سرپرست خانوار گفت: درآمد سرانه خوزستان بالاتر از متوسط کشوری است اما بیشترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دارد؛ به‌نوعی توزیع ثروت مناسب نیست و فاصله طبقاتی در استان جدی است.
در بحث پیش‌دبستانی از رتبه ۱۸ به اول کشوری رسیدیم
شریعتی بابیان اینکه یکی عوامل سبب ترک تحصیل در استان وجود دانش آموزان دوزبانه است، عنوان کرد: از دو سال گذشته بحث پیش‌دبستانی را حتی در مناطق صعب‌العبور استان اجباری کردیم، و از رتبه ۱۸ کشوری به رتبه اول رسیدیم.
وی در توضیح پوشش پیش‌دبستانی بالای ۱۰۰ درصد گفت: در این خصوص از ۴ ساله‌ها به دلیل به دوزبانه بودن برای ورود به‌پیش دبستانی دعوت کردیم.
خوزستان وضعیت بدی در طلاق دارد
در ادامه این نشست غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه خوزستان در بحث طلاق جایگاه بدی دارد، اظهار کرد: درخوزستان از ۴٫۷ ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود تهران ۲٫۲ است که این وضعیت برای استان خطرناک است.
وی با تأکید بر حل مشکل کمپ‌های اعتیاد در استان افزود: آمار خوزستان در بحث اعتیاد ۵٫۴ درصد مانند سایر استان‌ها است.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهتمام تمام دستگاه‌ها به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط استانداری به بحث آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شد.
صدیق راد گفت: به‌منظور تأسیس کمپ ترک اعتیاد و توانمندسازی خانم‌ها ۲۰۰ میلیون تومان ریال از طریق استانداری در نظر گرفته شد.
آمار کودکان بازمانده آر تحصیل واقعی نیست
 اردشیرشجاعی معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: آمارهایی که در رابطه با کودکان بازمانده از تحصیل در استان داده می‌شود واقعی نیست و ما موفق شدیم تنها ۳ هزار نفر را شناسایی کنیم.
وی افزود: از ۳ هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل که شناسایی شد تعداد یک هزارو ۱۷۲ نفر کوچ کرده‌اند، ضمن اینکه حدود ۹ هزار نفر اثری از آنها در استان نیست.
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان با اشاره طی کردن چهار گام شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل بیان کرد: به‌منظور رسیدن به گام چهارم باید گام اول را به‌درستی انجام‌شده باشد.
حدود ۵ هزارو ۸۰۵ زندانی تسهیلات خوداشتغالی دریافت می‌کنند
حمزه بروجنی اظهار کرد: از بین ۲۴ هزارو ۳۱۸ نفر که باتحمل محکومیت آزاد می‌شوند حدود ۵ هزار و ۸۰۵ نفر زندانی تسهیلات خوداشتغالی داده می‌شود.
سرپرست اداره کل زندان‌های خوزستان افزود: در هرسال حدود ۷۵ نفر از زندانیان آزد شده می‌توانند تحت پوشش تسهیلات خوداشتغالی قرار بگیرند.