معاون رئیس جمهور در امور زنان: پیام جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌‌آموزان «نشاط و امید» است/ منشور حقوق شهروندی بسیار دقیق است

به گزارش آوانا: معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی بسیار دقیق است و به ابعاد مختلف حقوق پرداخته است، گفت: اینکه نقش و مسؤولیت و حقوق ما به عنوان شهروند چیست، بسیار حائز اهمیت است.

به نقل از فارس، سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌‌آموزان دختر برگزیده سراسر کشور امروز در سالن پوریای ولی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان در این مراسم خطاب به دانش‌‌آموزان دختر برگزیده سراسر کشور اظهار کرد: ورود شما دانش‌آموزان به رشته‌های هنری یک سرمایه و فرصتی کم نظیر برای خودشکوفایی است؛ تولد و مرگ دست ما انسان‌ها نیست اما چگونه زندگی کردن در اختیار خودمان است.

وی با بیان اینکه دوران دانش‌آموزی بهترین دوران برای خودشکوفایی و کشف شگفتی‌هایی است که خداوند در وجود شما قرار داده است، ادامه داد: هنر می‌تواند به پرواز روح شما کمک کند؛ این هنر موجب پیشرفت و حرکت مطلوب به سمت آینده است.

ابتکار تصریح کرد: مهم است که این جریان سازی ادامه یابد و شما دانش‌آموزان برگزیده جشنواره، سفیران این جشنواره برای مدارس و مناطق خود هستید.

وی افزود: پیام این جشنواره خودشکوفایی، نشاط، امید و تقویت توانمندی در عرصه‌های فرهنگی و هنری است که حتما انتقال این پیام آثار خوبی خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان اینکه هنر و فرهنگ سنگ بنایی برای زندگی خودتان است، گفت: این فعالیت‌ها دریچه‌ای به سمت هویت و رشد شخصیت فردی است و ما هم در معاونت زنان کمک می‌کنیم تا زمینه آموزش مهارت‌های زندگی فراهم شود.

وی اضافه کرد: اینکه خوب زندگی کنید و برای اطراف و جامعه مفید باشید، مهارت خوب زندگی کردن است؛ مهارت مقابله با خشونت نیز مهم است زیرا خشم از آفات جامعه است.

ابتکار با اشاره به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با حقوق خودشان اظهار کرد: اینکه حق من به عنوان یک زن و یک دانش آموز چیست را باید بشناسیم، از آن دفاع کینم و مسؤولیت‌های خود را بشناسیم.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی بسیار دقیق است و به ابعاد مختلف حقوق پرداخته است، گفت: اینکه نقش و مسؤولیت و حقوق ما به عنوان شهروند چیست، بسیار حائز اهمیت است.

ابتکار افزود: امید است بیش از گذشته در آموزش و پرورش شاهد آموزش و تقویت مهارت های زندگی برای دانش آموزان باشیم.