طرح اشتغال و آموزش کارآفرینی ۲ هزار بانوی سرپرست خانوار در خوزستان آغاز می شود

به گزارش پایگاه خبری زنان آگاه(آوانا)-فرانک موسویمدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، از اجرای طرح ایجاد اشتغال و آموزش کارآفرینی و اشتغال به ۲ هزار بانوی سرپرست خانوار خوزستان با اعتبار یک میلیارد تومان به زودی در استان آغاز می شود.

سیده فرانک موسوی با بیان اینکه به دنیال این هستیم که سهمی در اشتغال و کارآفرینی برای بانوان در نظر داشته باشیم، گفت: تلاش می کنیم بانوان بتوانند از تسهیلات و دوره های کارآفرینی بهره مند شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با بیان اینکه تلاش ما این است که بانوان ما چه با تحصیلات دانشگاهی و چه غیردانشگاهی بتوانند با ارائه آموزش های مهارتی، وارد بازار کار شوند، افزود: به طور طبیعی دولت با تسهیلاتی که ارائه می دهد جوانان را پشتیبانی می کند.

وی از بازدید معاون زنان ریاست جمهوری از چند کارگاه تولید اشتغال بانوان خبر داد و تصریح کرد: سعی ما بر این است که در این بازدیدها راهکارهایی برای تقویت این واحدهای تولیدی ارائه و میزان اشتغال بیشتری را برای بانوان فراهم کنیم.

وی در خصوص اشتغال بانوان سرپرست خانوار، عنوان کرد: برای این خانواده ها دستگاه های متولی امر، برنامه هایی را برای اشتغال بانوان ارائه می دهند ولی استانداری خوزستان هم طرحی را در این زمینه ایجاد می کند.

موسوی، ادامه داد: این طرح جهت ایجاد اشتغال و آموزش کارآفرینی و اشتغال به ۲ هزار بانوی سرپرست خانوار است که به زودی در استان آغاز می شود و یک میلیارد تومان اعتبار از شورای اجتماعی کشور برای این طرح جذب شده است.

وی به بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از بیمه این افراد در قانون دیده شده و پرداخت می شود و ما هم در حال پیگیری موضوع بیمه زنان خانه دار هستیم که در این زمینه تسهیلاتی از سوی دولت در نظر گرفته شده و به دنبال اجرایی کردن آن در استان هستیم.