ابتکار: تا پایان دولت دوازدهم ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری زنان آگاه(آوانا)- به نقل از مهر؛ معصومه ابتکار عصر شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش رو در دولت سیاست های روشنی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا تلاش می کند به اقتصاد ایران ضربه بزند، گفت: دشمن جنگ روانی را برای از بین بردن روحیه امید و همدلی مردم به راه انداخته بنابراین ایجاب می کند که برای توجه و پاسخگویی بیشتر به مردم تلاش کنیم.

ابتکار با بیان اینکه بسته خاص معیشتی تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود، افزود: این بسته به معیشت خانواده ها کمک زیادی می کند و نیازهای اولیه خانواده ها را مورد توجه قرار داده است.

ابتکار بیان کرد: سیاست های آمریکا موضوع تازه ای نیست و امروز برای ایجاد اختلاف، فاصله و شکاف های نسلی و قومی برنامه ریزی می کند.

وی اظهار کرد: در ۱۳ آبان ۵۷ تحلیل دانشجویان این بود که یک بار دیگر آمریکا برای از بین بردن دستاوردهای انقلاب برنامه ریزی کرده است بنابراین آن ها را به این فکر واداشت که تسخیر لانه جاسوسی بپردازند.

وی با بیان اینکه تحریف تاریخ و تهی سازی آن برای نسل جوان یکی از برنامه های دشمن است، گفت: باید تحلیل درست و جامعی از تاریخ انقلاب برای جوانان داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: جنگ روانی موضوع بسیار مهمی در دولت است.

وی با بیان اینکه عدالت یکی از ارکان انقلاب را تشکیل داده که تعاریف آن را در سیره ائمه داریم، افزود: عدالت جنسیتی یکی از ابعاد عدالت است.

وی با بیان اینکه ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه به دسترسی برابر به دستاوردهای انقلاب تاکید می کند، گفت: تمام دستگاه های اجرایی وظیفه دارند شکاف بین دختران و پسران را رفع کنند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: تابستان ۷۶ هزار معلم ابتدایی آموزش های تربت بدنی را فرا گرفتند و از ابتدای سال جاری در مدارس دخترانه تدریس می کنند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه ۱۶.۵ درصد رشد انتصاب مدیران زن را داشته ایم، گفت: ۳۰ درصد از پست های مدیریتی دولت تا پایان دوره دوازدهم باید در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح های کارآفرینی و اشتغال بیان کرد: اگر نظام بانکی کارامدی لازم را داشته باشند، زمینه برای جذب تسهیلات وجود دارد.

ابتکار بیان کرد: طرحی در رابطه با توانمندی بانوان را آمادگی داریم در خراسان جنوبی توسعه دهیم.

ابتکار بیان کرد: سند ارتقاء اجتماعی زنان و بانوان خراسان جنوبی تنظیم شده که باید در شورای برنامه ریزی این استان تصویب شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: همچنین طرح شناسایی و حمایت کودکان بازمانده از تحصیل برای زنان و دختران عشایر را آغاز کرده ایم و امادگی داریم در استان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اختلال ارتباط درون خانواده ایرانی به عنوان یک آسیب بزرگ احصاء شده است، بیان کرد: طرح ملی گفت و گوی خانواده و بین نسلی در راستای رفع این آسیب در ۲۴ استان کلید خورده است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم پیوند بین نسل انقلاب با نسل امروز داشته باشیم باید گفت و گوی بین نسلی را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: حمایت و توان افزایی سازمان مردم نهاد برای برون سپاری مورد توجه دولت است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سرمایه اجتماعی، توانمند است، افزود: باید از این ظرفیت به نیکی استفاده شود.

ابتکار با بیان اینکه اگر جامعه بخواهد رشد کند ناگریز است به بخش خصوصی اعتماد داشته باشد، گفت: همچنین باید فضای جامعه برای نقد و شفاف سازی فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: بیش از هر دوره ای به نشاط اجتماعی نیاز داریم که توجه به سازمان های مردم نهاد می تواند در تحقق این امر موثر باشد.