محدودیت قانونی برای حضورحداکثری زنان در جامعه وجود ندارد/ بانوان اهتمام بیشتری به حضور در عرصه داشته باشند

زنان آگاه(آوانا)-نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) با بیان اینکه محدودیت قانونی برای حضور فعال تر زنان در جامعه وجود ندارد گفت: هیچ ممانعتی برای حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه وجود ندارد، از این رو زنان می توانند کمک بزرگی درجهت محقق ساختن این امر داشته باشند.

علی گلمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار آوانا در بندرماهشهر اظهار داشت: درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، همانطور که می بینید ما در همه ی عرصه ها و حوزه ها شاهد حضور پررنگ زنان هستیم و این خود بانوان هستند که باید از این ظرفیت استفاده کنند، بانوان باید یک نقش متفاوت و یک حضور منحصر داشته باشند.

وی افزود: بخش عمده ای از خدماتی که در کشور تحقق پیدا می کند و در اختیار مردم قرار می گیرد مشترک است، یک سری امکانات و امتیازات در اختیار مردم قرار می گیرد، دراین زمینه هیچ دسته بندی و تفکیکی وجود ندارد، سهم بانوان و سهم اقایان به طور یکسان است.

نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) فعالیت آکادمی زنان آگاه را بسیار اثربخش در حوزه زنان دانست و عنوان کرد: :آکادمی زنان آگاه می تواند بسیاری از  مسائل و مشکلات حوزه زنان را حل کند و  باور تاثیرگذاری را در بین زنان جامعه ایجاد کند.

گلمرادی عنوان کرد: اخیرا یک تصمیم و برنامه حائز اهمیتی در حوزه بانوان را در دستور کارداریم، که بتوان با راه اندازی تشکیلاتی تحت عنوان مجمع  بانوان فعالان اجتماعی و موفق در عرصه های مختلف را داشته باشیم، ما در حوزه فعایت خود سعی کرده پاسخ گویی مناسبی به مطالبات زنان به میزان مردان در حوزه داشته باشیم که به نحو شایسته ای به جایگاه شایسته زنان در جامعه توجه شود.

وی ادامه داد: جامعه بانوان تا به حال در هر عرصه ای که نماینده ای درساختارهای سیاسی و اجتماعی و اجرایی کشورداشتند  به گونه ای برتر از اقایان عمل کردند و موفق حاضر شدند؛ از این رو باید توجه بیشتری به بانوان جامعه شده و در تکریم و بهره وری موثر از این سرمایه های فکری کشور اهتمام ویژه ای شود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه در خانه ملت در پایان خاطرنشان کرد: همکاران خانم ما در مجلس نقش برجسته و ارزنده ایی دارند اکثریت آنها دانش محور بوده و خیلی جدی موضوعات و مسائل کشور را دنبال می کنند و حرکت رو به جلویی دارند، در حوزه های اجرایی نیز به این شکل است، اما تعداد بانوان به نسبت مردان در فعالیت های اجتماعی و اجرایی با توجه به ظرفیت غنی این قشر اندک است، در حال حاضر ۱۸ بانو، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند؛ باید بانوان تلاش کنند که سهم بیشتری رو در کرسی های مجلس بدست آورند.