کارآفرینی بانوی ماهشهری با هنر آتش و خاک

رباب حیدری بانوی هنرمند ماهشهری، بنيان گذار هنر اصيل مينا كاري در استان خوزستان و شهرستان بندرماهشهر است كه سال 1390 كار صنايع دستي را در بندرماهشهر آغاز كرد و به اين شهر صنعتي رنگ و بوي هنري بخشيد، هنري كه زمينه ساز اشتغال تعدادي از جوانان اين شهر را نيز فراهم كرد.

به گزارش خبرنگار آوانا در بندرماهشهر، رباب حیدری متولد سال ۱۳۶۴ در بندرماهشهر، دانش آموخته رشته کارشناسی حسابداری، بانوی کارآفرین ماهشهری است.

 

هنر مینا کاری قدمتی یک هزار و ۵۰۰ ساله دارد که این بانوی هنرمند با سرمایه گذاری ۲میلیارد ریالی بنای آن را در شهرستان بندرماهشهر نهاد و محصول این هنر را حاصل کار دست جوانان ماهشهری را به تمامی شهرهای استان خوزستان صادر کند.

هنر میناکاری چندین مرحله دارد، در این کار با ابزار مخصوص بر روی سفال های خام طرح مورد نظر را پیاده می کنند، سپس سیاه قلم و لعاب کاری به دست کارشناسان نقاشی انجام می شود و در نهایت در پوششی از جنس پنبه و پارچه های نرم، سفال لعاب شده را قرار می دهند تا برای رفتن به داخل کوره و پخته شدن آماده شود.

 

در حال حاضر در کارگاه خانم حیدری ۱۶ بانوی هنرمند دانش آموخته کارشناسی رشته هنر به خلق آثاری نفیس مشغولند، در فضایی که با ورود به آن می توان تلفیق هنر، دانش و خلاقیت را با ظرافت ها و ذوق دخترانه احساس کرد.