معاون رییس جمهوری : اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده سرعت می گیرد

به گزارش آوانا;www.zananeagah.ir: به نقل از ایرنا معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طرح ملی گفت و گوی خانواده با هدف آموزش و ترویج مهارت های زندگی در برخی استانها اجرا شده و به سرعت در دیگر مناطق کشور اجرایی می شود.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: دولت در جهت هم افزایی، همگرایی و استحکام بنیاد خانواده برنامه های خوبی در نظر دارد که طرح گفت وگوی ملی خانواده ها یکی از آنهاست.
وی بیان کرد: طرح تاب آوری خانواده ها نیز طرح دیگری است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی اجرای آن در استان ها شروع شده ضمن اینکه توان افزایی تشکل های مدنی را نیز در این ارتباط مد نظر داریم.
ابتکار با بیان اینکه برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار دولت تسهیلات کم بهره اشتغال به صنایع دستی پرداخت می کند، اظهار داشت: در کشور چهار میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که تعدادی از آنها توانایی تامین معیشت را داشته اما تعداد زیادی نیز نیاز به حمایت دارند.
به گفته وی، برنامه های متعددی برای کاهش طلاق و اعتیاد در بین خانواده ها اجرا شده و موفقیت های خوبی در این زمینه در اردبیل بدست آمده است.
ابتکار افزود: در استان اردبیل برای توانمند سازی بانوان در روستا ها بخصوص روستای عنبران علیا اقدام خوبی شده و بانوان در این روستا بصورت کارگاهی اقدام به تولید صنایع دستی می کنند.
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه زنان ایرانی فاخر هستند گفت: بانوان ایرانی در عرصه های علمی ،ورزشی و .. خوش درخشیده اند و نیاز است این توانمندی ها به دنیا معرفی شود.
وی بیان کرد: برخی قوانین موجود مربوط به خانم ها در کشور عادلانه نیست و می بایست از طریق ارائه لایحه و طرح اصلاح شود.
وی اهمیت اشتغال برای زنان بویژه سرپرستان خانواده را یادآوری کرد و افزود: شغل های مناسب برای بانوان با درآمد مکفی باید شناسایی و زمینه روی آوری زنان به آنعا باید فراهم شود.
معاون رییس جمهوری برای دیدار یک روزه از استان روز پنجشنبه وارد اردبیل شد. دیدار از روستای عنبران علیا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شرکت در جلسه شورای اداری و حضور در جمع فعالان زن استان در بخش های مختلف برنامه های این سفر یک روزه است .