ابتکار: زنان ۳۰ درصد پستهای دولتی را به دست می گیرند

آوانا- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت حمایت خود از زنان را افزایش داده بطوریکه تا پایان برنامه ششم 30 درصد پستهای اداری کشور را بدست می گیرند.

به گزارش آوانا به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: نقش زنان در اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید چشمگیر است و دولت بر همین اساس توانمندسازی آنان را در دستور کار دارد.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید ارزش، جایگاه و منزلت زنان بالا رفته و طرح های قابل توجهی از قبیل طرح ملی گفت و گوی ملی خانواده و ارتقای تاب آوری اجتماعی در تمام استان ها در دست اجرا است.
ابتکار اضافه کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در حال تدوین است که در تمام استان ها اجرایی می شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید اختصاص نیم درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی برای امور بانوان را در ردیف بودجه گنجانده تا خواسته ها و مطالبات این قشر برآورده شود.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: در مناطق روستایی برای زنان تسهیلات پایدار در نظر گرفته شده که انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بانک ها در پرداخت آن اهتمام جدی داشته باشند.
ابتکار با بیان اینکه کارآمدی در تحقق عدالت معنا می یابد، اضافه کرد : یک بعد عدالت، عدالت جنسیتی و بعد دیگر آن عدالت اجتماعی است که دولت هر ۲ را بصورت مساوی پیش برده تا زنان و مردان در کنار یکدیگر بدون هیچگونه تبعیض فعالیت کنند.
وی بیان کرد: دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و مرزی و موضوع حذف ورزش در مدارس ابتدایی دختران توجه دولت را به رسیدگی بیشتر به بانوان و برقراری عدالت جنسیتی جلب می کند البته در برخی جاها هم دولت توجه بیشتری به زنان داشته است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده کارآمدی نظام را یادآور شد و گفت: جنگ اقتصادی که علیه کشور ما شکل گرفته نباید پیوند دولت و ملت را برهم بزند چرا که دشمن خواسته اش یاس و نا امیدی و شکاف بین دولت و ملت است که در سایه وحدت و یکدلی می توان بر همه شیطنت های دشمن غالب شد.
وی ادامه داد: البته دولت باید مردم را در جریان کاستی ها قرار داده و فعالیتش در اتاق شیشه ای شفافیت را بیشتر می کند.
معاون رییس جمهوری برای دیدار یک روزه از استان روز پنجشنبه وارد اردبیل شد. دیدار از روستای عنبران علیا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شرکت در جلسه شورای اداری و حضور در جمع فعالان زن استان در بخش های مختلف برنامه های این سفر یک روزه است .