مدیرکل بانوان خوزستان: سهم بانوان خوزستانی در پست های مدیریتی ناچیز است

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان سهم بانوان خوزستانی در پست های مدیریتی را ناچیز دانست و گفت:طبق برنامه دولت سهم بانوان در پست های مدیریتی استان باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیده فرانک موسوی دوشنبه در نشست مشاوران فرمانداران خوزستان و بانوان ادارات اندیمشک در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود:به رغم شایستگی و توانمندی بانوان استان خوزستان ، هنوز از این ظرفیت ها در سطح استان به خوبی استفاده نشده است.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه بانوان خوزستانی توانمندی ، فداکاری و ایثار خود را در میادین مختلف از جمله دفاع مقدس ثابت کرده اند اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده اند.
موسوی تصریح کرد:استان خوزستان هیچ گاه نماینده زن نداشته است و این موضوع باید با حمایت از زنان توانمند استان در دوره های انتخاباتی پیش رو توجه شود.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار ، توجه به توانمندی زنان یکی از شاخص های مهم محسوب می شود اظهار کرد:طبق برنامه دولت بانوان باید سهم ۳۰ درصدی در پست های مدیریتی داشته باشند و این حضور می تواند در تصمیم گیری های اساسی در سطح استان و کشور تاثیرگذار باشد.
وی یکی از مهمترین مشکلات در تصویب قوانین مربوط به زنان و کودکان در مجلس شورای اسلامی را حضور کمرنگ زنان در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
وی خواستار نگاه جدی به جایگاه واقعی بانوان شد و افزود:زنان ما توانمند هستند لذا باید به موضوع توان افزایی این قشر به عنوان بخش تاثیرگذار جامعه اهتمام شود.
موسوی پیشرفت زنان در عرصه های مختلف را مطلوب دانست و گفت:در بخش های مختلفی شاهد بالندگی بانوان بوده ایم و در برخی بخش ها نیاز به حمایت بیشتر است.

** تصویب مجلس مشورتی بانوان خوزستانی
مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه ۶۳ درصد جامعه دانشگاهی را بانوان تشکیل می دهند گفت:این مهم نشان می دهد بانوان در عرصه علمی توانمندی شایانی دارند.
موسوی گفت:به منظور شناسایی و حمایت بیشتر از بانوان خوزستان پارلمان مشورتی استان برنامه ریزی شده و پس از مراحل نهایی تصویب می شود.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم نگاه ویژه مسئولان در دوران بعد از انقلاب به زنان را قابل ملاحظه دانست و گفت: از حضور زنان در عرصه های مختلف در نظام اسلامی به خوبی بهره گرفته شده است.
پیمان جهانگیری افزود:بسیاری از امور محوله در سطح ادارات و نهادها به زنان از کیفیت و دقت بیشتری برخوردار بوده و حسن انجام کار در این قشر به خوبی قابل مشاهده است.
وی افزود:هرجا از ظرفیت بانوان توانمند استفاده شده شاهد رونق ، شکوفایی و پیشرفت بوده ایم.
جهانگیری گفت:برنامه ریزی برای حضور بیشتر بانوان در عرصه های مختلف باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد و نباید به بهانه زن بودن ، این قشر را از حضور مثبت و سازنده در جامعه و در پست های مدیریتی محروم کرد.
وی اظهار کرد:در عرصه جهاد و جبهه حضور زنان ایثارگر ایران اسلامی کمتر از مردان نبوده و بسیاری از حماسه های دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی توسط بانوان رقم خورد.
فرماندار اندیمشک با اشاره به اینکه در چندین پست مدیریتی این شهرستان از توان بانوان استفاده شده گفت:حضور زنان در پست های کلیدی می تواند در پیشرفت امور موثر باشد نگاه بدبینانه به توانمندی زنان آفت جامعه به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد:در شرایط حساس کنونی که هجمه های دشمنان شدت گرفته ، زنان نیز می توانند با حضور پررنگ و ارزنده خود در جامعه در راستای پاسداری و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی و کانون مهم خانواده نقش آفرینی کنند.
مژگان دالوند مشاور امور بانوان فرمانداری اندیمشک نیز در این نشست گزارشی از برگزاری دهها دوره آموزشی ، جشنواره ، نمایشگاه و برنامه های فرهنگی و اشتغالزا از سوی کمیسیون بانوان فرمانداری اندیمشک ارائه کرد.
در این نشست جمعی از اعضای کمیسیون بانوان اندیمشک و مشاوران بانوان فرمانداری های استان خوزستان به تشریح نیازهای حوزه بانوان پرداختند.
بازدید از مرحله آموزشی کارگاه قالی بافی با اشتغالزایی ۴۱۳ نفر ، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و حجاب و برگزاری دوره آموزشی برای بانوان شرکت کننده از دیگر برنامه های جانبی این گردهمایی بود.