راه اندازی پارلمان زنان در استان خوزستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: انتخابات پارلمان زنان تا نیمه دوم تیرماه در تمامی ۲۷ شهرستان این استان راه اندازی می شود.

به گزارش مهر، سیده فرانک موسوی در حاشیه نشست با مشاوران بانوان دستگاه اجرایی در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت نخست این پارلمان ۲۴ تیرماه همزمان با  میلاد حضرت فاطمه معصومه (س )در شهرستان ها آغاز خواهد شد.

وی، هدف و مأموریت پارلمان زنان را تقویت مشارکت و نقش زنان در تصمیم گیری ها برشمرد و اظهار کرد: تعداد اعضای پارلمان زنان در شهرستان ها به تناسب جمعیت هر منطقه تعیین می شود که تعداد اعضای پارلمان زنان استان در مجموع به ۱۰۰ نفر می رسد.

موسوی یادآور شد: در این پارلمان ۲۵ قشر از بانوان فعال اجتماعی همچون معلمان، دانشگاهیان، مدیران دولتی و غیردولتی، نظام های حرفه ای، اصناف، شوراها، دهیاری ها، کشاورزان، بسیج، حوزه های علمیه و شوراهای محلات حضور دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: در ایجاد پارلمان زنان، اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی و برنامه ششم توسعه و سیاست کلان مدنظر مقام معظم رهبری و اولویت های دولت دوازدهم در حوزه خانواده، ملاک عمل بوده و تلاش می شود از این طریق تصمیم گیری ها در حوزه زنان و کارگروه بانوان و خانواده پخته تر، بدیعتر و با آثار گسترده تری انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: زنان شایسته و توانمند فراوانی در سطح جامعه داریم اما بعضا نتوانسته اند شایستگی های خود را نشان دهند. با این وجود در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید فرصتی ایجاد شد تا حداکثر استفاده برای نهادسازی در حوزه زنان محقق شود و این مطالبه گری در نهایت شکل رسمی به خود گیرد.